Pour développer ses ventes,

il faut s'entourer d'une société partenaire expérimentée qui saura utiliser ses relations dans le tissu commerciale national & international pour référencer les hôtels auprès de Tours Opérateurs correspondant à sa cible, être très proche du marché, et l'entretenir en flux tendu.

Un partenaire proactif et à l'écoute du marché pour une meilleure performance qui rencontrera non seulement les Directeurs des agences mais aussi et surtout les vendeurs, les agents de réservation, et les commerciaux pour entretenir en permanence des relations privilégiés avec les grands opérateurs sur les différents marchés.

Un partenaire qui saura conseiller dans le choix, et les besoins en outils marketing adaptés à une communication réactive et pertinente.

Un partenaire soucieux de votre retour sur investissements.

 

NOTRE AGENCE VOUS PROPOSE UNE REPRESENTATION COMMERCIALE COMPLETE: 

  • Etude de marché.
  • Analyse des Performances des Tours opérateurs et concurrence.
  • Mise en place de stratégie marketing.
  • Définition du plan d'actions spécifiques pour ouverture d'hôtels, lancement de nouveaux produits.
  • Solutions pour développer les ventes.
  • Plan de communication Marketing Direct & E marketing.
  • Plan média et gestion des relations avec la presse professionnelle et la presse grand public.
  • Relation Presse en liaison avec des attachés de presse existants si nécessaire.

 

Des missions ponctuelles peuvent être analysées en fonction de vos besoins:

  • Présence dans des salons professionnels (ITB - WTM - Fitur - Top Résa - ILTM - BIT - TTG ...) ou des salons thématiques (Salon du mariage - Spa -Plongée - Golf ...)
  • Soutien aux bureaux de vente en place existant.
  • Tournées commerciales auprès des agences de voyages concernées par votre établissement, et auprès des agences MICE.
  • Conception, Création, Gestion d'outil marketing :
    • Newsletters pour E/mailing - Présentation PowerPoint - Film animation d'image pour les salons & formations du personnel des agences - Maquettes de documentation (Flyers - dépliants - Fiches techniques - PLV - Brochures) - Logistique de stockage et expédition des outils marketing.

 

To develop its sales,

it is necessary to be surrounded by a company test experienced which will be able to use his relations in national & international fabric commercial to refer the hotels at Tours Operators corresponding to his target, to be very close to the market, and to maintain it in tended flow.

A proactif partner and with the listening of the market for a better performance which will meet not only the Directors of the agencies but more especially the salesmen, the clerks booking, and the commercial ones to maintain the relations permanently privileged with the large operators on the various markets.

A partner who will be able to advise in the choice, and requirements out of tools marketing adapted to a reactive and relevant communication.

A partner worried about your return on investment.

 

THE ACTIVITIES THAT OUR AGENCY CAN PROPOSE FOR A COMPLETE COMMERCIAL REPRESENTATION:

  • Provide a French sales and marketing office on behalf of clients to deal with enquiries and real time market support.
  • Ongoing monthly sales calls to luxury travel agents within the French market.
  • Negotiations and contracting with luxury tour operators.
  • Development of tactical Sales and Marketing campaigns to maximise sales.
  • Product training for tour operators' reservations team.
  • Organisation and accompaniment of familiarisation trips and sales trips.
  • Research, planning, organisation and initial follow up activities for any sales visits/trips
  • Ongoing client liaison within the French Planning and organisation of hosted receptions/launches within France. This could be in conjunction with other clients so that costs may be shared and therefore be more cost effective.
  • Brochure Mailings and email blasts to French luxury travel trade.
  • Additional support at luxury travel trade exhibitions such as WTM, ILTM etc...
  • New openings and launches.

 

Optional Services

  • Optional support available in targeting the French conference and incentive markets.
  • Optional support in sales and marketing within other markets in Europe (see our coverage).
  • Optional PR support through associates.

 

Added Value

No costs of setting up an office and sales person in France. To provide additional support and resources to the hotel's existing sales and marketing function.

 

MBMH - RCS 518 250 428 - SIRET 518 250 428 00019 - APE 7021Z - CONTACT US